Η νέα εποχή στη σχολική μελέτη θέλει τρόπο και όχι κόπο!
Τα εξειδικευμένα κέντρα σχολικής μελέτης για παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου είναι μια τάση που κερδίζει συνεχώς έδαφος στο πρόβλημα της κατ΄ οίκον σχολικής μελέτης που αντιμετωπίζουν καθημερινά γονείς και παιδιά.
Και δεν είναι τυχαίο.
Οι εντατικοί σύγχρονοι τρόποι ζωής των γονιών σε συνδυασμό με το προφίλ της δημόσιας εκπαίδευσης, τον όγκο της καθημερινής σχολικής εργασίας και τις εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών μειώνουν συνεχώς το διαθέσιμο χρόνο και αυξάνουν τις εντάσεις μέσα στην οικογένεια.
Ειδικά σε μια πόλη όπως η Λάρισα, που επικρατεί το σπαστό ωράριο εργασίας, στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ούτε ο κατάλληλος διαθέσιμος χρόνος ούτε η ενέργεια και η υπομονή που χρειάζεται για να βρεθούν δίπλα στο παιδί οι γονείς και να το προετοιμάσουν, να απαντήσουν στις απορίες του, να ελέγξουν την πρόοδο της μελέτης του. Το θέμα δε, περιπλέκεται περισσότερο στις οικογένειες με δύο παιδιά και άνω.
Είναι αλήθεια, ότι οι σχολικές υποχρεώσεις, τις οποίες καλείται ο μαθητής να ολοκληρώσει στο σπίτι του, δημιουργούν άγχος σε όλους τους εμπλεκόμενους, εκνευρισμό, αντιπαραθέσεις και συχνά το αποτέλεσμα είναι να χάνονται οι ισορροπίες ανάμεσα στη σχέση γονιού-παιδιού. Οι εντάσεις δε, αυξάνονται καθώς τα παιδιά αδυνατούν να δουν τους γονείς στον ρόλο του βοηθού τους στη μελέτη, τον οποίο αμφισβητούν διαρκώς καθώς αντιδρούν στην νέα διάσταση της γονεϊκής εξουσίας.
Παλιότερα πιστεύαμε ότι τα προγράμματα σχολικής μελέτης απευθύνονται αφενός σε γονείς που δυσκολεύονται να πειθαρχήσουν και να οριοθετήσουν τα παιδιά τους την ώρα της μελέτης και αφετέρου σε παιδιά που διαβάζουν αρκετές ώρες χωρίς όμως το διάβασμα να είναι ποιοτικό και αποδοτικό ή σε παιδιά με χαμηλή επίδοση, με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσκολίες συμπεριφοράς και προσοχής
Ωστόσο, τα κέντρα σχολικής μελέτης έχουν να προσφέρουν πολύ περισσότερα…
Στο κέντρο σχολικής μελέτης «Δέντρο της Μάθησης» τα παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου, με τη βοήθεια και εποπτεία εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού, μελετούν τα μαθήματα της επόμενης μέρας, διαδικασία που απαιτεί συγκέντρωση και οργάνωση, ώστε να γίνει καλή κατανόηση και αφομοίωση της σχολικής ύλης.
Σε ένα σύγχρονο και λειτουργικό χώρο με ασφαλείς εγκαταστάσεις και ολιγομελή τμήματα με ευέλικτο ωράριο, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να προετοιμάσουν τα μαθήματα της επόμενης ημέρας για το σχολείο μέσα από βιωματική μάθηση, αλλά και να συμμετέχουν σε παράλληλες διαδραστικές εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, όπως η πληροφορική, η ρομποτική, το θέατρο, τα εικαστικά που βοηθούν στην εμπέδωση της γνώσης και όχι την στείρα αποστήθιση.
Οι μαθητές ομαδοποιούνται ηλικιακά και ανάλογα με τα μαθήματα που πρέπει να προετοιμάσουν για την επόμενη ημέρα στο σχολείο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να παρακολουθήσουν εξατομικευμένα ειδικά προγράμματα, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού. Ο γονέας δε, δύναται να επιλέξει δίωρη ή τρίωρη μελέτη για το παιδί του και όχι μόνο.
«Στόχος μας είναι τα παιδιά να έρχονται με το χαμόγελο και να φεύγουν με αυτό. Η μελέτη να γίνεται παιχνίδι και όχι αγγαρεία» αναφέρουν στο onlarissa.gr η Ελίνα Πεσλή και ο Κωνσταντίνος Περιορής, εμπνευστές του project. «Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να πιστέψουν στον εαυτό τους και να μάθουν να αυτενεργούν. Μας ενδιαφέρει να μην φοβούνται να κάνουν λάθος, αντίθετα θέλουμε να μαθαίνουν μέσα από αυτά, να μην απογοητεύονται με την όποια αποτυχία και να συνεχίζουν να προσπαθούν. Τα παιδιά έχοντας ολοκληρώσει τη μελέτη τους στο κέντρο μας έχουν πλέον ελεύθερο χρόνο για να παίξουν και να συναναστραφούν με τους γονείς τους. Πόσο χώρο αφήνουμε αλήθεια για μια ποιοτική σχέση και επικοινωνία με το παιδί όταν το κυνηγάμε για να διαβάσει ή παίζουμε τον ρόλο του “κακού” δημιουργώντας εντάσεις στο οικογενειακό περιβάλλον;» αναρωτιέται η κα Πεσλή τονίζοντας ότι η νέα εποχή στη σχολική μελέτη θέλει τρόπο και όχι κόπο!
Το «Δέντρο της μάθησης», είναι δημιούργημα της κα. Ελίνας Πεσλή, πτυχιούχος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με παιδαγωγική ειδίκευση, κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων M.Sc., M.Ed., πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων με πολυετή πείρα στο χώρο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης και του κου. Κωνσταντίνου Περιορή, διπλωματούχος του τμήματος Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών του Πολυτεχνείου της Πάτρας, με παιδαγωγική ειδίκευση, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Μ.Sc., πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων με πολυετή πείρα στο χώρο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.
Δέντρο της Μάθησης, 23ης Οκτωβρίου 81, Λάρισα, τηλ.24130 20663
Πηγή: https://www.onlarissa.gr